Δευτέρα, 2 Μαρτίου 2015

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΑ ΘΡΑΝΙΑ

Αμπά, Ομπό, Ουμπού

Είναι δύσκολο να επιστρέφω στα θρανία μετά από περίπου δεκαεννέα χρόνια. Δεν είμαι ο ίδιος Βασίλης. Δεν έχω τις ίδιες αντοχές, ούτε την ίδια υπομονή. Η ανεργία μου έχει «χαρίσει» απίστευτες δυνατότητες επιμόρφωσης. Οχι μόνο σε εμένα, αλλά σε όλους. Αν ψάξεις μπορείς να βρεις δωρεάν σεμινάρια από ξένες γλώσσες και μαθήματα ιστορίας, μέχρι ψυχολογική υποστήριξη και... μαγειρική! Ορεξη να 'χεις να τρέχεις.


Ετσι λοιπόν είπα το «ναι» σε μια σειρά μαθημάτων αφενός για τη γνώση και αφετέρου για την απομάκρυνσή μου από το σπίτι και κατά συνέπεια τα γευστικά καλούδια! Είναι ωραίο να έχεις έναν λόγο να ξυπνάς κάθε μέρα. Και έτσι ξεκίνησα ορθοφωνία. Και να τα: αμπά, ομπό, εμπέ, ουμπού, αμπά, ομπό, ομπό, αμπού, αμπά... https://www.youtube.com/watch?v=DzGnWSIuJvo



Δεν πρόλαβα λοιπόν καλά-καλά να κάτσω και πάλι στα θρανιά και αμέσως θυμήθηκα όλα είχα ζήσει στο παρελθόν. Σε κάθε τάξη υπάρχει ο τύπου απουσιολόγος. Το άτομο αυτό που είναι τόσο συνεπές σε βαθμό σχετικής αηδίας. Αυτός που στο διάλειμμα μιλάει με τους καθηγητές και ό,τι κι αν κάνει και λέει περιστρέφεται γύρω από το μάθημα. Υπάρχουν βέβαια και οι ξερόλες. Αυτοί, όχι μόνο γνωρίζουν τα πάντα και έχουν άποψη για όλα, συνήθως είναι εριστικοί και με λυμένο το ζωνάρι για καβγά. Φυσικά δεν μπορεί κανείς να αφήσει απέξω και τις όμορφες κοπέλες που μαζεύονται στο μάθημα κυρίως για να πουν τα δικά τους και όχι για να μάθουν κάτι παραπάνω, αφού όπως υποστηρίζουν: «γνωρίζουν ήδη πάρα πολλά». Κάνουν φασαρία, αφήνουν «ανοιχτά» τα κινητά τους, ειρωνεύονται μάλιστα και όποιον τους κάνει παρατήρηση.


Στη μεγάλη μας τάξη θα βρεις και τη γαλαρία. Εκείνους δηλαδή που κάθονται στα πίσω... έδρανα και πιο πολύ σου δείχνουν ότι έχουν έρθει για να περάσουν τον χρόνο τους, όπως ας πούμε θα πήγαιναν σινεμά. Εγώ πάλι, ενώ στο μεγαλύτερο μέρος της ζωής μου ήμουν μαθητής των πίσω θρανίων, τώρα πια με συναντάς στις πρώτες σειρές. Δίνω κι εγώ τη δική μου μάχη για να μάθω να συγκεντρώνομαι σε όσα ακούω και να μην αφαιρούμε από διπλανές παρεμβολές. Για την ώρα παρακολουθώ μεν το μάθημα, έχω όμως και αίσθηση του τι συμβαίνει στα πέριξ!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου