Κυριακή, 21 Ιουνίου 2015

Η ΓΙΟΡΤΗ ΤΟΥ ΠΑΤΕΡΑ

Χρόνια πολλά μπαμπά

Με τον μπαμπά μου δεν είμαστε αυτό που λες κολλητοί (ποιος είναι άλλωστε), υπάρχει ένας σεβασμός και μια αγάπη που «κρύβεται» σε δεύτερο επίπεδο. Θυμάμαι όταν με μάθαινε να κάνω ποδήλατο χωρίς βοηθητικές ρόδες. Ή όταν μου έκλεινε τα μάτια με τα χέρια του και προχωρούσαμε εγώ στα τυφλά, εκείνος καθοδηγητής μου. Μου έμαθε πολλά. Μου μετέφερε την αγάπη του για τη φύση και τα λουλούδια, προσπάθησε να μου μεταδώσει και τις γνώσεις του για τις μικροδουλειές, τα μερεμέτια κλπ, όμως εμένα τα χέρια μου δεν πιάνουν, οπότε τζίφος!


Δεν μου χαλούσε χατίρι, όμως συνάμα ήταν και αυστηρός μπαμπάς. Και μου φώναζε και με χτυπούσε με τη... λουρίδα (άλλες «παιδαγωγικές» μέθοδοι τότε) όταν ήμουν άτακτος και δεν διάβαζα και ούρλιαζα και έκανα τη ζωή της μαμάς δύσκολη. Δεν ήμουν κι εγώ το πιο εύκολο παιδί...


Στις δύσκολες στιγμές της ζωής μου, ειδικά πέρσι, ο μπαμπάς μου ήταν εκεί, παρών, βράχος και σταθερή μου. Διακριτικά στεκόταν πλάι μου και με στήριζε με τον δικό του τρόπο, αγχωνόταν όμως και για το μέλλον μου. Με ρωτούσε αν είμαι καλά, εάν χρειάζομαι κάτι και μοιραζόμασταν τις ανησυχίες και τις σκέψεις μας πάνω από ένα πιάτο φαΐ. Συχνά πυκνά με χαρτζιλίκωνε και φρόντιζε να μην μου λείπει τίποτε. Τώρα που εκείνος μεγάλωσε πολύ είναι η δική μου σειρά να αναλάβω και να πάρω τη σχέση μας στους ώμους μου. Είμαι πιο δυνατός από εκείνον, του το χρωστάω, θέλω να το κάνω.


Μια μέρα με στεναχώρησε ιδιαίτερα όταν λύγισε και μου είπε πως η ζωή του πήγε στράφι επειδή δεν μπόρεσε να τακτοποιήσει τα παιδιά του. Μα, έχει ήδη κάνει και προσφέρει τόσα πολλά, τι άλλο περισσότερο; Τον κοιτάζω με θαυμασμό όταν παίζει με τα εγγονάκια του. Οταν τους λέει ιστορίες από τον πόλεμο, από τα παιδικά του χρόνια, από αυτά που πέρασε στον στρατό. Εκείνα τρώνε τα δημητριακά τους και τον κοιτάνε με μάτια γουρλωμένα καθώς τα έχει συνεπάρει η αφήγηση. Κάθομαι και ακούω κι εγώ... Κάποιες ιστορίες τις θυμάμαι, άλλες πάλι όχι και τις ακούω για πρώτη φορά. Είναι ένας άνθρωπος που έχει ζήσει τόσα πολλά και έχει μια ζωή γεμάτη εμπειρίες.


Χρόνια πολλά μπαμπά... Να είσαι γερός, δυνατός κι από δω και μπρος να ηρεμήσεις και να απολαύσεις τη ζωή σου... Τώρα είμαι εγώ εδώ για να σε φροντίσω...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου