Πέμπτη, 24 Δεκεμβρίου 2015

ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΓΙΟΣ ΒΑΣΙΛΗΣ;

Πίστευε και ό,τι δεν βλέπεις

Με ρώτησε τις προάλλες η 8χρονη ανιψιά μου εάν υπάρχει Αγιος Βασίλης! Σοκ εγώ... «Η Δήμητρα από το σχολείο μου είπε πως δεν υπάρχει. Αλλά Μπίλι, υπάρχει» αναρωτήθηκε η Μαριλένη. Για λίγο έμεινα παγωμένος καθώς έχω μάθει να της λέω πάντα αλήθειες και δεν ήξερα τι να πω. Το μυαλό μου ταξίδεψε στο 1897 όταν η μικρή Βιρτζίνια από τη Νέα Υόρκη, επίσης 8 ετών, είχε την ίδια απορία. Ρώτησε λοιπόν τον μπαμπά της και εκείνος της απάντησε: «Εάν το γράψει η έγκριτη "The Sun", τότε είναι αλήθεια». Την προέτρεψε λοιπόν να στείλει ένα γράμμα στην εφημερίδα και να δει τι θα της απαντήσουν.


«Αγαπητέ συντάκτη, είμαι 8 ετών. Κάποιοι φίλοι μου λένε πως δεν υπάρχει Αγιος Βασίλης. Ο μπαμπάς μου λέει: "Εάν το γράψει η εφημερίδα, είναι αλήθεια"! Σας παρακαλώ, πείτε μου την αλήθεια, υπάρχει ο Αγιος Βασίλης», έλεγε το μικρό γράμμα της Βιρτζίνια που ανέλαβε να απαντήσει εκ μέρους της εφημερίδας ο Φράνσις Τσερτς γράφοντας ένα κείμενο που έμεινε στην ιστορία για την απλότητα και την αλήθεια του.


Η απάντησή του που δημοσιεύτηκε στη «The Sun» έλεγε μεταξύ άλλων: «Ναι, Βιρτζίνια, υπάρχει Αγιος Βασίλης. Υπάρχει σίγουρα όσο υπάρχει η αγάπη, η γενναιοδωρία και η αφοσίωση. Και υπάρχουν σε αφθονία δίνοντας στη ζωή ομορφιά και χαρά. Αλίμονο! Πόσο ζοφερός θα ήταν ο κόσμος αν δεν υπήρχε Αγιος Βασίλης! Θα ήταν τόσο ζοφερός όσο αν δεν υπήρχαν Βιρτζίνια. Δεν θα υπήρχε η παιδιάστικη πίστη, η ποίηση, η φαντασία που κάνουν υποφερτή την ύπαρξή μας. Κανείς δεν βλέπει τον Αγιο Βασίλη, αλλά αυτό δεν είναι απόδειξη ότι δεν υπάρχει! Τα πιο αληθινά πράγματα στον κόσμο είναι εκείνα τα οποία ούτε τα παιδιά ούτε οι μεγάλοι μπορούν να δουν. Μήπως έχεις δει ποτέ νεράιδες να χορεύουν στα ξέφωτα; Φυσικά και όχι, αλλά αυτό δεν είναι απόδειξη ότι δεν υπάρχουν. Δεν υπάρχει Αγιος Βασίλης; Δόξα τω Θεώ, υπάρχει! Ζει και θα ζει για πάντα. Χίλια χρόνια από τώρα, Βιρτζίνια, μάλλον 10.000 χρόνια από τώρα, θα συνεχίσει να κάνει χαρούμενες τις παιδικές καρδιές»!


Επέστρεψα στην πραγματικότητα. Η Μαριλένη ήταν εκεί και με κοίταζε. «Λοιπόν», με ρώτησε. «Μα φυσικά και υπάρχει ο Αγιος Βασίλης. και θα σου φέρει καταπληκτικό δώρο και φέτος», της είπα και έσκασα ένα πονηρό χαμόγελο. Γίνε κι εσύ ο Αγιος που θα φέρει χαρά και χαμόγελα στους ανθρώπους γύρω σου. Οσο πιστεύεις στο καλό, στην αγάπη, στη στοργή και τη γενναιοδωρία, ο Αγιος Βασίλης θα υπάρχει πάντα πλάι σου. Καλά Χριστούγεννα σε όλους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου