Δευτέρα, 23 Μαΐου 2016

ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΟΥ... ΓΚΡΕΪΣ ΑΝΑΤΟΜΙ

Εθελοντής αιμοδότης

Σήμερα το πρωί πήγα για πρώτη φορά στη ζωή μου να δώσω αίμα. Για κάποιο συγγενικό μου πρόσωπο που την ερχόμενη εβδομάδα θα κάνει μια χειρουργική επέμβαση. Οταν ήμουν στον στρατό είχα επιχειρήσει να ξαναδώσω, τότε για την άδεια που σου έδιναν, όμως από φόβο μου είχε πέσει η πίεση και δεν τα κατάφερα. Εκτοτε το θέμα δεν με άγγιζε ιδιαίτερα, ή με άγγιζε στη θεωρία... Η ανάγκη της στιγμής όμως με έκανε να αναθεωρήσω άποψη και σκέψη.
 

Στο τμήμα αιμοληψίας του νοσοκομείου ο κόσμος ήταν αρκετός. Βλέποντας και κάνοντας λοιπόν: πήρα μια αίτηση, τη συμπλήρωσα και περίμενα τη σειρά μου. Με ενόχλησε το... ελληναριό! Ακόμη και εκείνη τη στιγμή υπήρξαν δύο άντρες που ήθελαν να παρακάμψουν τη σειρά με τη δικαιολογία «πάνω - κάτω όλη την ίδια ώρα ήρθαμε». Η αιμοληψία διήρκησε κάτι παραπάνω από δέκα λεπτά. Αν εξαιρέσεις το αρχικό τσίμπημα, δεν κατάλαβα τίποτε άλλο. Κάθε φορά μας παίρνουν 450 ml αίματος από τα 6-7 λίτρα που έχουμε στον οργανισμό μας. Στο τέλος με κέρασαν μια πορτοκαλαδίτσα και επειδή δεν ένιωσα ζάλη, με άφησαν να φύγω μετά από 2-3 λεπτά. Την πρώτη ώρα μετά την αιμοληψία καλό είναι να μην οδηγήσεις (εγώ έφυγα αμέσως οδικώς), ενώ όλη την ημέρα πρέπει να ενυδατώνεσαι.


Η αναπλήρωση του χαμένου όγκου γίνεται σε 10 λεπτά, ενώ ο όγκος του πλάσματος αποκαθίσταται σε 12 ώρες και τα ερυθρά αιμοσφαίρια σε περίπου 30 μέρες. Εξάλλου η αιμοδοσία είναι ωφέλιμη για τον οργανισμό αφού κινητοποιείται ο μυελός των οστών για την παραγωγή νέων κυττάρων αίματος. Είναι κρίμα λοιπόν που ως λαός αποφεύγουμε μια τόσο ανώδυνη και τόσο ωφέλιμη διαδικασία, παρά μόνο όταν καταστεί απολύτως αναγκαίο για κάποιον δικό μας άνθρωπο. Πόσω δε μάλλον όταν σύμφωνα με διεθνείς στατιστικές, 60% του πληθυσμού θα χρειαστεί μετάγγιση ολικού αίματος ή ενός από τα στοιχεία του σε κάποια στιγμή της ζωής του, άρα είναι κάτι που μας αφορά όλους.


Σε έξι μήνες θα είμαι πάλι πίσω, αυτήν τη φορά ως εθελοντής! Φεύγοντας ένιωσα μια ανακούφιση που έβγαινα από το νοσοκομείο, τόσο άμεσα και τόσο υγιής. Στον διάδρομο με τα επείγοντα κόσμος έμπαινε κι έβγαινε. Μια κοπέλα παραδίπλα, έκλαιγε, μια γιαγιά ήταν ξαπλωμένη σε φορείο. Η γενική εφημερία ήταν σε πλήρη εξέλιξη. Προχώρησα προς την έξοδο. Είχε τρομερή λιακάδα...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου