Παρασκευή, 21 Απριλίου 2017

CYCLEFI: ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΜΕ ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΣΗ

Αλλαξε νοοτροπία

Γενικά είμαι... ψωνάκι με καθετί καινούργιο. Ετσι λοιπόν όταν έπεσε στην αντίληψή μου το πρόγραμμα ανακύκλωσης Cyclefi με μεγάλη μου χαρά είπα να το δοκιμάσω και βρέθηκα προ εκπλήξεων. Ας πούμε δεν γνώριζα, ή μάλλον είχα αμελήσει -επειδή ίσως με βόλευε λίγο- πως στους μπλε κάδους της ανακύκλωσης τοποθετούμε συσκευασίες προϊόντων και όχι ότι υλικό μπορεί να προέρχεται από αλουμίνιο, γυαλί, πλαστικό ή χαρτί. Μιλώντας με εκπρόσωπο της Cyclefi στον Δήμο μου έμαθα πως παρά τις πολλές καμπάνιες ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των πολιτών στην Ελλάδα κάνουμε λάθος ανακύκλωση και πως η διείσδυσή της στον κόσμο αγγίζει το μόλις 16%, όταν ο μέσος όρος της Ευρωπαϊκής Ενωσης αγγίζει το 43% (που πάλι χαμηλό είναι)!


Τι είναι όμως η Cyclefi; Είναι μια ομάδα νέων ανθρώπων που έχει βαλθεί να φέρει την επανάσταση στο χώρο της διαχείρισης των απορριμμάτων μας. Η σκέψη είναι απλή: «Τα σκουπίδια θα είναι πάντα μέρος της ζωής μας, οπότε δεν υπάρχει κάποιος λόγος να τα αφήσουμε να πάνε εντελώς χαμένα»! Εφτιαξαν λοιπόν ένα πιλοτικό πρόγραμμα που «τρέχει» έως τις αρχές Μαΐου σε διάφορους Δήμους. Ενα πρόγραμμα που κερδίζεις πόντους με την ανακύκλωση που κάνεις.


Εκανα λοιπόν εγγραφή στη σελίδα της εταιρίας στο Ιντερνετ, παρέλαβα το πακέτο μου με τις 5 πορτοκαλί σακούλες και την ειδική ταινία με τον κωδικό μου και ξεκίνησα την ανακύκλωση. Σύμφωνα με τις οδηγίες της εταιρίας για την περιοχή μου έπρεπε να κατεβάσω τις σακούλες μου Δευτέρα και Τετάρτη μετά τις 19.00 ώστε να αποφύγω να παραβιασθούν από πλανόδιους συλλέκτες.


Με χαρά είδα πως στον μπλε κάδο υπήρχαν κι άλλες πορτοκαλί σακούλες, γεγονός που σημαίνει πως ο κόσμος ενδιαφέρεται να ανακυκλώνει σωστά, ειδικά εάν επιβραβεύεται γι' αυτό. Η Cyclefi καταμετρά τον αριθμό των πορτοκαλί τσαντών που πετάξαμε (ποσοτικός έλεγχος), καθώς και την απόδοση της ανακύκλωσης που πετύχαμε (ποιοτικός έλεγχος). Ανάλογα λοιπόν με τη συνολική απόδοση του καθενός κερδίζουμε πόντους τους οποίους θα εξαργυρώσουμε στους συνεργάτες της εταιρίας (χρόνος Ιντερνετ, κουπόνια σούπερ μάρκετ, έκπτωση στο ηλεκτρικό ρεύμα), ενώ συμβάλλουμε και στη μείωση των απορριμάτων που θα καταλήξουν στους Χώρους Υγειονομικής Ταφής (Χ.Υ.ΤΑ.). Θα μου πεις για κάτι που έχει να κάνει με το μέλλον μας χρειάζεται επιβράβευση; Ισως τώρα στην αρχή, ίσως μέχρι να περάσει στη συνείδηση των πολιτών. Αλλωστε σαν λαός έχουμε ακόμη πολλά βήματα να κάνουμε για το κοινό καλό. Ας ξεκινήσουμε κάπως...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου