Παρασκευή, 12 Μαΐου 2017

ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ

Να μας σιχαίνεσαι

Επιστρέφω από τη δουλειά με το λεωφορείο. Είμαι απορροφημένος με το τάμπλετ μου και δεν ασχολούμαι πολύ με τον περίγυρο. Στο πίσω μου κάθισμα όμως αντιλαμβάνομαι μια ενοχλητική επιβάτιδα. Παρά τα ακουστικά που έχω στα αυτιά μου, ακούω να γελάει δυνατά, να φωνάζει, να κουνιέται στο κάθισμα, να πέφτουν τα μαλλιά της στο σβέρκο μου, να τοποθετεί την τσάντα της στην πλάτη του καθίσματός μου και έπειτα να την τραβάει βίαια, να λέει «Made in China»... Δείχνω την ενόχλησή μου. Ευτυχώς που αυτό κρατά λίγο γιατί σύντομα η έφηβη με τον φίλο της ετοιμάζονται να κατέβουν. Στο δρόμο τους για την πόρτα ρίχνουν ένα τρελό φάσωμα, σαν να παίζουν σε τσόντα! Το κοριτσάκι κοιτάζει προς το πίσω μέρος του λεωφορείου και με βλέμμα γεμάτο κακία και θυμό κάτι λέει που όμως δεν μπορώ να καταλάβω...


Βγάζω τα ακουστικά μου. «Θες να πέσει ξύλο; Απόψε θα πεθάνει κάποιος! Ψόφα κινέζα», λέει και κατεβαίνει στη στάση (στον Αλιμο, μια περιοχή που δεν λες πως έχει "δεινοπαθήσει" από τους μετανάστες) συνεχίζοντας το βρισίδι. Το αγόρι, σαφώς πιο μαζεμένο, δεν τη μαζεύει λίγο. Κοιτάζω πίσω. Μια κομψή κυρία μάλλον από τις Φιλιππίνες (όχι "κινέζα") έχει δεχθεί αυτό το ρατσιστικό παραλήρημα της έφηβης. Την βλέπω και γεμάτος ντροπή της λέω: «Να σας ζητήσω συγγνώμη από όλους μας, που δεν είπαμε τίποτα, δεν κάναμε κάτι». Μια κυρία από πίσω προσθέτει: «Να πούμε κάτι και να βρούμε τον μπελά μας; Σε αυτή την ηλικία θέλουν να τα προσέξεις»! Οντως! Κι εγώ υπήρξα έφηβος και επιζητούσα την προσοχή όχι όμως προσβάλλοντας κάποιον άλλον. Το θέμα στη σωστή του βάση το έβαλε μια άλλη κυρία: «Τόσος θυμός και τόση κακία! Αυτό το κορίτσι δεν έχει πάρει αγάπη από το σπίτι του»! Για αρκετή ώρα μετά από το περιστατικό είχα έναν κόμπο στο στομάχι, ίσως επειδή δεν είχα ξαναζήσει κάτι παρόμοιο από τόσο κοντά. Αισθάνθηκα ντροπή για τον λαό μας, όμως δεν πρέπει κανείς να κατηγορήσει μια 16χρονη για αυτή τη συμπεριφορά, αλλά όλους όσοι την κάναμε να φέρεται έτσι γεμάτη κακία και μίσος σε μια γυναίκα που θα μπορούσε να είναι μητέρα της. Και να αναλογιστούμε ότι τέτοια άτομα ίσως κάνουν κάποια στιγμή παιδιά, ποτισμένα με το ίδιο μίσος για τους συνανθρώπους τους...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου